Tuesday, February 19, 2008

Administratie intermezzo

Net mijn administratie van Protect achter de rug : omdat ik niet meer als architect werkzaam ben, heb ik een offerte posterioriteit moeten afsluiten die mijn 10-jarige aansprakelijkheid dekt vanaf de oplevering van mijn laatste werf. In annex bij deze overeenkomst een mooie rekening gepresenteerd van meer dan 1000€, die ik gelukkig maar éénmalig hoef te betalen... Ik vraag me af of ik dat nog allemaal in kan brengen als beroepskosten, aangezien ik dit NU betaald heb, al is mijn beroepsactiviteit sinds oktober 2007 gestopt. Allemaal vragen die ik nog aan mijn boekhouder ga afvuren als ik een keer terug ben in België.
Goh ja, mijn boekhouder. Eigenlijk is het de echtgenote van mijn boekhouder die het nu heeft overgenomen, want mijn boekhouder is enkele weken voor mijn vertrek naar de USA gestorven. Het was wel beetje vreemd, want ik had hem een week ervoor nog gezien in redelijk goede toestand. Hij is gestorven aan keelkanker. Niet zo'n leuk onderwerp om hierover te schrijven, maar rokers onder mijn vrienden kunnen misschien toch beter een keertje erover nadenken om niet te veel te (ketting)roken. Het schaadt de gezondheid echt wel! en niet enkel aan de longen.
Mijn boekhouder was volgens mij in zijn jonge jaren een hippie geweest : hij had nog altijd van dat iets minder verzorgd half lang haar, maar wel een hele joviale kerel. Scherpe humor, dat wel en hij deed wel altijd zijn best om zijn cliënten goed te informeren.

Administratie is echt wel een blok aan je been als zelfstandige. Zelfs nadat je gestopt bent.
Mijn correspondenten zijn echt wel niet bereid om een dure postzegel tot aan de USA te betalen... Gelukkig heb ik een broertje - die ondertussen ook niet meer een van de kleinsten is - die van tijd tot tijd mijn briefwisseling inscant en aan mij doorstuurt via e-mail. In ruil hiervoor heb ik hem een paar leuke sportschoenen van Nike beloofd die je enkel hier kan vinden... Over omkoping gesproken, hehehe ;-)

No comments: