Friday, February 1, 2008

Melk met honing

Het ziet er naar uit dat ik terug in het nachtritme van enkele maanden geleden ben beland. Niet dat ik het expres doe. Het is momenteel bijna 4.30u in de vroege ochtend als ik de eerste zinnen van deze blog begin, vergezeld van een mijn superleuke 'Pucca'-mok die ik vanuit België heb meegenomen. Inhoud : warme melk met honing.
Deze avond was ik zoals altijd laat thuis van avondschool en dus ook laat gegeten en ook laat mijn brood beginnen maken. Als ik geen brood maak, heeft Li Jen morgen geen brood, en ja, hij neemt nog altijd op zijn 'Belgisch' zijn boterhammekes mee naar het werk. Een brood in de broodmachine duurt ongeveer 3u en ik ben nog altijd niet in staat om de machine te programmeren zodat hij vroeg in de ochtend begint te draaien en tegen dat Li Jen opstaat, klaar is. Dan is het brood te warm om er iets mee aan te vangen en bovendien nat als je hem te lang in de machine laat liggen.
Aldus, sta ik er prat op om mijn brood 15 minuten nadat hij klaar is uit de broodmachine te halen, zodat het een ganse nacht kan afkoelen. Vandaag was dat dus 2.15u.
Ondertussen was ik maar wat op het internet aan het surfen naar tickets voor mijn vlucht richting België in maart - JIPPIEHEY - en met grootste waarschijnlijkheid zal ik op 6 maart vertrekken vanuit San José en op 19 maart vanuit Schiphol of Zaventem terug richting westen.... Morgen zal ik de tickets bestellen.
Tegenwoordig beweert elke zoekengine de beste en goedkoopste deals te bieden, het aanbod is tegenwoordig zo groot... Je lijkt compleet verloren te lopen op zoek naar een goeie deal. Deze nacht heb ik maar nog eens ontdekt dat ik toch zweer bij : Cheaptickets en Orbitz. Daar hebben we ook onze ticketten geboekt toen wij op huwelijksreis gingen en voor de rest boeken we meestal bij KLM.
Tevreden van mijn zoektocht en ondertussen het brood vergeten uit de broodmachine te halen, ben ik maar onder de wol gekropen, maar ik kon niet slapen omdat mijn maag protesteerde. Dat heb ik nu altijd als ik ga slapen : een harde 'bol' in mijn maag of darmen die je dan voelt bewegen, alsof ik een struisvogelei heb ingeslikt. Eigenlijk een beetje zoals een slang een object inslikt dat veel groter is dan zijn mond. Heb ik honger? Wel, weiger ik hier aan toe te geven, want ik ben te lui om na eventuele nachtelijke eetpartijen mijn tanden terug te poetsen. De klassieke warme melk met honing is hierop een uitzondering. Bovendien herinnerde ik me dat ik het brood vergeten was uit te halen.

Dus bij deze gezegd en gedaan. Blij dat ik gezegend ben met snelle vingers, zodat ik me nog voor 4.45u bedwaarts kan begeven. Goeienacht voor ons, en goedemorgen aan onze vrienden en familie in België (en Nederland ;-)).

1 comment:

Koen. said...

LTke toch, LTke toch... Wat een proza!! Je moet echt eens naar een uitgever toe. Vooral de passage met de "harde bol" die je het brood doet herinneren is om achterover te donderen. GREAT!!

Maarèèèè ben je zeker dat het gewoon honing is bij je melk? Mijn moeder deed er voor mij altijd een geutje Stroh rum bij!

Groetjes!