Monday, June 9, 2008

't Zit erop ... of toch bijna

Het werkjaar FY08 zit erop. Het was een woelig jaar geweest. In het midst van de economische crisis, slaagt ons bedrijfje er dan toch nog in om winst te boeken. Afgelopen vrijdag heeft onze CEO de fiscale resultaten van het laatste quartaal bekend gemaakt tijdens een Steve Jobs-achtige show in het amphiteater in het park. De beurs heeft goed gereageerd en de stocks zijn omhooggeschoten. Meteen even reclame maken voor de waaghalzen onder jullie, dit is de ticker NSM, volledig onder eigen risico! Maar het blijft oppassen voor de toekomst. Als het tijd keert, kan je bij wijze van spreken van de ene dag of de andere op straat belanden. En werknemers met een tijdelijke werkvisum zijn een makkelijk slachtoffer...

Nog een weekje werken en dan eindelijk VAKANTIE. Niet voor heel lang, want de verlofdagen hier worden heel zuur verdiend, a ratio van ongeveer een dag verlof per maand, da's ongeveer een derde van het verlof dat ik in Belgie had. Enfin, negen maanden in dit land is effie genoeg geweest. En alhoewel het weer hier de laatste tijd geweldig is ('t heeft hier niet meer geregend sinds LT vertrokken is en mijn armen en gezicht zien er als chocolat uit), heb ik de behoefte aan wat meer diepgang en cultuur. Een reisje naar Belgie zal pas voor het eind van't jaar zijn, deze keer vlieg ik naar Korea.

Meteen ook het einde van de tien weken dat ik en LT gescheiden zijn. De tijd is voorbijgevlogen. Het is een aparte ervaring geweest. Het heeft ons beide goed gedaan om tijd voor zichzelf te hebben. En via Skype zijn we altijd verbonden. Maar we voelen dat het tijd is om terug samen te zijn. Het apartementje is opgeruimd en gekuisd. Mijn handen stinken nog naar de javel. De wattekes stof zijn verdwenen.

2 comments:

eltieke said...

pp... ik vrees dat het appartementje weer super woelig wordt eens ik terug ben... haha, een beetje chaos in je leven doet wel goed :)

Anonymous said...

Gedver, kon je dat geen twee weken eerder zeggen :p Plus 20%, goed bezig!