Thursday, December 13, 2007

Brrrrr....

Aan het genieten van een Nissin Cupnoodle Shrimp Flavor. Nog net de laatste restjes van de met smaakversterkers verrijkte warme soep aan het opdrinken. BRRrrrrr.... het is koud in het appartement. Jawel, jullie lezen het goed : KOUD. Misschien ben ik wel een koukleum geworden sinds ik in de States ben en teveel verwend door de Californische zon, maar hier zit ik dan met mijn warme vingertoploze handschoenen aan de pc te tokkelen. Buiten is het 13°C, eigenlijk redelijk aangenaam warm herfst-winterweer, zou ik zeggen, maar binnen is het toch wel om te bevriezen.
De reden hiervoor is misschien omdat de woningen hier niet geïsoleerd zijn en we hebben geen verwarming, tenzij je het ingebouwde blazerke in de muur een verwarming kan noemen. Heb al een paar keer proberen aan te zetten, maar durf het niet teveel meer, want ons rookalarm gaat steeds af omwille van de branderige geur die het blazerke verspreidt. Misschien binnenkort eens aan de onderhoudsman vragen wat er mis is met onze blazers, ofwel zelf ene gaan halen.
Ben wel blij dat we op de verdieping zitten, in de veronderstelling dat warmte altijd stijgt, hoop ik dat we een beetje profiteren van de warmte van onze onderburen ;-). Allé, ik denk toch niet dat de woningen geïsoleerd zijn. In België hebben de houtskeletwoningen minstens 14cm isolatie in dragende buitenwanden, terwijl de totaal afgewerkte buitenwand (sidings en binnenbekleding) van ons appartement hier amper 13cm bedraagt. Dit wil dus zeggen dat men hier waarschijnlijk met houtskeletjes van 9cm bouwt. Hmmm... beetje beroepsmisvorming van een voorlopig werkloze architect, maar kon het weer niet nalaten om het na te kijken. Bij momenten heb ik het gevoel dat ik mijn werk toch wel een beetje mis.

No comments: