Wednesday, December 26, 2007

Post X'mas, pre N'year

Begin van tweede kerstdag hier. Blij dat ik Kerstmis overleefd heb, grotendeels slapend in bed doorgebracht gisteren. Rond de middag opgestaan met zwaar hoofd van hier tot ginder, ontbijt gegeten en terug in bed gekropen tot 18u in de avond. Li Jen heeft zich voor de eerste keer in ons verblijf hier in de US, rustig zijn eigen dingen kunnen doen, zonder dat ik teveel rond hem hang. Het is tenslotte ook vakantie voor hem he :-)). Het vrouwke voelde zich al een pak beter tegen de avond en we hebben Kerstavond dan ook gewoon thuis gevierd of eigenlijk hebben we het niet gevierd en gedaan alsof het een dag was als een ander. Het enige bijzondere gisteren, was dat ik MANGOPUDDING heb gemaakt (ben ik iemand aan het jaloers maken ondertussen, whoehahaha) en die ik vanavond ga verorberen. De rest van de avond doorgebracht zoals anders : 'City Hunter' gekeken (lachen geblazen met pervert hentai Saeba Ryo, een van Li Jen's favoriete manga-helden uit de jaren '80) en daarna de rest van 'Winter Sonata'. Toegegeven, ik was eigenlijk niet zo'n echte fan van 'dramatische' Koreaanse series à la 'Autumn in my heart' waar om de vijf minuten droevige wendingen in gebeuren met gemiddeld 50% huilbuien tijdens een episode.... maar 'Winter Sonata' van dezelfde regisseur heeft me toch wel gepakt.

Ondertussen is Li Jen net terug van Hertz : we hebben voor een week een wagentje gehuurd nu we ons voorlopig Californisch rijbewijs hebben en gaan vandaag eerst en vooral 'grote aankopen' doen met de wagen, zodat we niet meer voor de komende maanden alles per openbaar vervoer of fiets moeten sleuren. Jippie hey !!! De rest van de week is nog niet echt gepland, maar het ziet er naar uit dat we richting Zuid-California gaan trekken en misschien Nieuwjaar ergens in een woestijn, onder de sterren? Wie weet...

1 comment: