Monday, August 18, 2008

Vancouver

Aangekomen in Vancouver... Huh... wat doet LT in Vancouver.. ?!! Lang verhaal. Aangekomen in de namiddag, bus richting downtown gepakt, blijkbaar is mijn backpack toch wat zwaarder dan ik had verwacht. Half gevallen in de bus omdat de chauffeur een beetje bruusk aan het rijden was - ik een beetje schaamrood op mijn wangen - want zo vallen in een bus met een backpack is niet zo stoer en ik ben ook niet meer een van de jongsten meer ;p.
Mijn eerste exploratie van deze stad en eerste indruk : wat ligt alles dicht bij elkaar, alleszins vergeleken met wat ik gewoon ben in de US... De afstanden zijn hier terug 'Europees' formaat en ik heb het gevoel dat ik me hier wel kan thuisvoelen in deze 'kleinschaligheid'.
Op zoek naar een prepaid wireless internet kaart zodat ik op mijn hostel-hotel internet access kan hebben. Zit nu in een koffieshop, mijn dubbele espresso te drinken, beetje bekomen van al dat heen en weer gereis. Gratis wireless internet op een blijkbaar onbeveiligd netwerk. En bovendien nog een code gekregen om eender waar 2 uur lang gratis te surfen. Ik ben aan het overwegen om misschien hier elke dag mijn mail te komen checken... Ik zie nog wel.

Goh, ja, wat doe ik hier in Vancouver? Een vriendin opzoeken met wie in in Korea in dezelfde klas zat. Naoko. En een beetje exploratie opnieuw op mijn eentje. Wees gerust, tussen mij en LJ alles goed. Het is een beetje om praktische redenen dat ik terug een tijdje buiten de US vertoef. Ik blijf hier 10 dagen en dan terug richting US. Want dan begint de echte FUN pas : mijn zus en een drietal jongens komen af om van het Californisch mooie weer te genieten.

Het zou de hele tijd regenen in Vancouver tot deze week donderdag. Gelukkig valt de regen hier wat mee. Een paar superlichte druppels en niet meer en een beetje bewolkt. Ik voel em weer super gezegend met het weer en met deze stad die al een goede eerste indruk op me aan het achterlaten is. En de Canadezen hier : beleefd en ongelooflijk vriendelijk. Ik waan me terug een beetje in Europa. Ja, Canadezen zijn echt wel helemaal anders dan Amerikanen.

Goed, ik ga maar eens afsluiten en mijn avondmaal gaan sprokkelen. Vooraleer ze gaan vermoeden dat ik hier gratis aan het surfen ben op een ander netwerk :)).

No comments: