Wednesday, August 13, 2008

Laat mij even raaskallen...

... in een taal die ik gewoon ben... Nederlands. Vlaams... of wat er nog van overschiet. Geen Engels nu, op dit vroege uur van de dag... 3.18u lokale tijd, nu ik dit eerste zinnetje post.
Wat doe ik hier, zo laat in de nacht en vroeg in de ochtend? Zonet een aantal telefoontjes en emails gepleegd richting België : mijn bank en het belastingkantoor van Leuven. Een aantal administratieve problemen zijn opgedoken, omdat ik mijn aanslagbiljet van 2007 nog niet had ontvangen - eigenlijk nooit had ontvangen waardoor ik niet wist welke som mij nog te betalen stond aan de Belgische Staat... Stom eigenlijk, want ik had mijzelf voorgenomen vorig jaar dat ik dit toch in het oog moest houden, moest ik het niet ontvangen om er zelf achter te vragen, maar met mijn 3 maanden Korea ben ik het helemaal uit het oog verloren...

Voor degenen die het niet weten van mij, als zelfstandige betaalde ik wel voorschotten op de belastingen maar ik krijg de volledige rekening meestal in de eerste helft van het volgende jaar gepresenteerd.. Met uitzondering van dit jaar dan. Gevolg : wegens 'nalatigheid' van betaling, zonder enige waarschuwing - misschien was dat er wel geweest maar ondertussen met de post verloren gegaan ergens in de lucht tussen België en Californië in - heb ik vandaag een aangetekende brief ontvangen waarin staat dat mijn rekening is geblokkeerd als het ware 'in beslag genomen' door de dienst Financiën.
Paniek, natuurlijk en beetje slecht gezind ook. Bovendien zou ik vandaag naar mijn avondles Koreaans gaan, die op de valreep werd afgelast wegens te weinig leerlingen vandaag - 2 van de 4 zouden maar kunnen komen... GRRRR.... en ik had mijn huiswerk nog wel gemaakt en de les nog voorbereid... 5 uren heb ik hieraan besteed vandaag. 5 uren... 아....진짜 짜증나 !!!!

Uit miserie ben ik maar gaan uit eten in een klein Filippijns eethuisje in downtown Mountain View, naar de bib gegaan en daarna 3 uur lang aan een stuk een nieuwe Koreaanse drama met LJ aangesneden...

En ondertussen, middernacht voorbij heb ik mijn nodige telefoontjes maar gepleegd naar de voornoemde instellingen om het ongemak op te lossen en mijn bank de toestemming gegeven om mijn rekening in België nog maar eens leeg te plunderen ten dienste van de Belgische Staat en zo vlug mogelijk te deblokkeren.
Begrijp mij niet verkeerd. Belastingen moeten betaald worden, ik vind het een goed systeem, we profiteren daar allemaal van - op lange termijn - maar jammer genoeg heb ik daar tot nog toe als kleine zelfstandige daar niet veel van gemerkt. En neen, als kleine zelfstandige, haal je geen profijt uit 'zelfstandig' zijn... Enfin. Klagen heeft geen zin. Dus gewoon betalen.

In tijden als deze, is gelukkig vlugge communicatie zoals internet, e-mail en Skype toch wel handig. Wel beetje verwarrend als ik 'goedenavond' aan de telefoon zeg i.p.v. 'goedemorgen'. Nog steeds last van jetlag, tijdsverwarring en tijdreizen ;-)

Administratieve rompslomp en buitenlandse verhuis... ik wens het niemand toe, maar het gebeurt.
Ik begeef mij nu richting bed. Heb enorm fijne glas Koreaanse bessenwijn uit Jeju-do naast mij liggen, genoeg om mijn gedachten op 'nul' te zetten als ik straks naast LJ neerplof.

Zalig toch... razen in de taal die ik gewoon ben. Wees gerust. Ik heb in al 4 of 5 weken geen glas alcohol meer gedronken. Moet mij terug trainen, want binnenkort zal ik op schok gaan met vrienden en een zus die gaan afkomen :)). Jippie hey :)). Eindelijk terug op cafe :))

Goedemiddag voor België en Europa. Goedenacht voor mij.

No comments: