Thursday, January 17, 2008

(A)sociaal zijn

Een beetje killing time tot ik straks richting Milpitas voor avondschool vertrek. Ben benieuwd of ik nog verrassingen ga tegenkomen zoals gisteren... Maar dat verhaal is voor mijn volgende entry ;-).
Veel mensen vragen zich voortdurend af, wat ik gans de dag aan het doen ben als Li Jen op het werk zit. Om kort te antwoorden : veel en niets. Veel, omdat ik tijd te kort schiet om nog dingen te regelen die ik wil geregeld krijgen : mijn administratie van België, ons huishoudbudget hier, mijn online-fotoboeken die nog niet geupdate zijn, af en toe telefoons / msn / skype van vrienden / familie, studeren, surfen, schrijven,... en in de avond gewoon bij Li Jen zijn. Niets, omdat ik me soms afvraag of de dingen waar ik mee bezig ben al dan niet superficieel zijn. Kan alleen maar zeggen dat de lijst van de dingen die ik wil doen, alsmaar langer wordt. En dat ik bezig blijf. Hoewel ik soms ook dagen heb dat ik amper 'vooruitgang' boek in mijn leven als 'huisvrouw'. I suck being a housewife !! Maar begrijp me niet verkeerd. Ik ben redelijk graag binnen. Hoewel meesten mij al een extraverte en sociaal persoon kennen, ben ik hier wel graag binnen : mijn eigen cocoon !!

Deze week maandag, hebben we afgesproken met een vriendin uit San Mateo, Joy (haar heb ik ook onze Las Vegas 3-daagse gegeven, wat achteraf blijkt een gratis trip te zijn met 'verborgen agenda'). Zij is een Amerikaans-Chinese die we enkele jaren terug hebben leren kennen toen ze nog studeerde aan Berkeley / Stanford en in 2003 een tijdje in Leuven bij IMEC haar stage deed, het bedrijf waar Li Jen 6 jaar heeft gewerkt. Het was nog in de tijd dat we nog op ons mini appartement in Leuven aan de Tervuursestraat woonden, zo mini dat we voor onze etentjes altijd enkele meubels in de mini-slaapkamer moesten proppen, zodat we zeker met 10 à 13 man binnen konden. Dat waren toch gezellige tijden toen ;-). Het appartement waar wij nu in wonen, is zeker 3x zo groot als toen. En ons huisje in Kessel-Lo nog meer natuurlijk. Hmmm... ik vraag me af wat voor mensen er nu in ons huis wonen.

Dus, we hadden maandag afgesproken om na haar werk eventjes in Menlo Park samen te dineren in een 'Europese' brasserie. Het was fijn haar terug te zien. Haar ook ondertussen wat advies gevraagd rond praktische dingen over het leven hier in de Bay Area.
Onlangs heeft ze een nieuwe donkerblauwe Honda Civic gekocht, na uitgebreid te hebben geresearched op het internet. Al heeft ze praktisch heel haar leven in de US gewoond en 'moet' je quasi altijd onderhandelen over de prijs van een wagen, ze heeft gewoon de dealer met de laagste prijs opgezocht, en daarmee uit ! Heeft zich niet laten verleiden door de 1-urenlange verkooppraat van de dealer voor extra snufjes, en dat voor een Amerikaanse. Ze is toch altijd wel een bijzonder meisje geweest, bovendien heel intelligent en toch free-minded in denken.
Jammer genoeg was het voor zowel Li Jen als haar volgende dag 'werkdag', dus hebben we het niet te lang kunnen maken. Moesten we in België hebben afgesproken, zaten we zeker in 't STUK of in de Blauwe Kater met goeie pinten en jenevers, maar bij gebrek aan beter...

Hmmm... ja dat ga ik doen als ik terug in België ben : eens goed op café !!

No comments: