Thursday, January 3, 2008

Mobile freedom

Vorige week woensdag hebben we hier voor de eerste keer een wagen gehuurd voor een week : een deftige spierwitte Toyota Corolla. Het gevoel van vrijheid na 3 maanden plezant sukkelen met ons plooifietskens en openbaar vervoer was onbeschrijflijk. Mobiel zijn in de States is echt wel een must ! Niet dat er hier niet gefietst wordt of zo, maar men kijkt hier al redelijk raar op als je zegt dat je alles te voet, te fiets of met het openbaar vervoer doet. Maar bij gebrek aan een rijbewijs hier, moet je toch flexibel en inventief zijn, niet?
Mijn leerkracht Koreaans moet er toch altijd bij vermelden als ze me aan nieuwe mensen voorstelt, dat ik van Europa ben en dat ik met het openbaar vervoer combi te voet naar haar avondlessen kom, waarbij ik een beetje in de grond zak van 'schaamte' als iedereen (lees : de Amerikaanse klasgenoten) 'oh waaauw, really' of zoiets verbazend uitslaakt... Ik voel me dan echt een 'alien' in de States. Ach ja. Voor een weekje dus gedaan met zo te voelen.
Die dag dan maar meteen alles gekocht wat we niet met het openbaar vervoer of fiets konden sleuren : alles wat groot en/of zwaar was. Eerst naar Ikea de rest van ontbrekende meubels voor ons appartement kopen, dan naar San Antonio shoppingcenter een klein tv'ke annex dvd-speler en pakken wc-papier genoeg om 3 maand mee rond te komen. Daarop naar Costco voor een voorraad van ontbijtgranen, gewone instant- en cupnoodles en vlees voor in de diepvries, ... je kan het allemaal niet zo gek bedenken. Het leek een beetje alsof we aan het hamsteren waren ;-)).

Tegen de avond gewoon alles in de living en de gang gedumpt, 1 week laten liggen, want de volgende dag zijn we vertrokken richting het zuiden van California...

No comments: