Tuesday, January 8, 2008

Lucky vibes

Even voor 18h werd ik opgebeld door een onbekend nummer... Een vrouw aan de andere kant van de lijn vroeg of dit het nummer van 'Choi Li Jen' was en ik bevestigde dat ze aan het juiste adres was... 'Congratulations.... you just won a 3-day trip to Las Vegas, tickets and hotel all inclusive'... Kon mijn oren niet geloven !! We hadden een of andere tombola gewonnen als gevolg van mijn 'geloof' dat we ooit wel in de prijzen zullen vallen voor een nieuwe wagen in de States en daarbij de vorige maanden minstens 1x per maand wel eens een briefje invul bij een of andere gratis kansspel in de buurt van een mall of festiviteit. Li Jen lacht mij hier altijd vierkant bij uit, maar bij deze dus.... :-))

Het verhaal is nog niet gedaan. Met de madam aan de lijn nog een keertje al onze gegevens gecheckt (o.a. ook of ons jaarlijks inkomen boven xxK zit - volgens mij discrimineren zij mensen met laag inkomen in die loterij) en mij gevraagd of ik met Li Jen zo snel mogelijk tot San José kon komen om de tickets af te halen en een datum te boeken... Heb ik ergens laten vallen dat wij geen auto hebben, waaruit zij ineens vroeg of wij US-citizens waren. De euforie voorbij heb ik dit jammer genoeg niet kunnen bevestigen en zag ik de geldmachines en neonlichtjes aan mij voorbijvliegen... SNIF... maar we zouden wel een troostprijs krijgen binnenkort als er nog eens een loterij / wedstrijd plaatsvindt voor ook non-US-citizens, zonder hieraan nog eens mee te doen. Maar wanneer dat zou zijn... beats me !!!
Gelukkig is de prijs niet zomaar vervlogen, want ze zei dat ik de prijs eventueel kan doorgeven aan vrienden die wel US-citizens zijn. Dus heb ik maar rap gebeld naar een vriendin die in San Mateo zit. Hoewel die vriendin wel sceptisch was, zag ze dit wel zitten en heb ik alle gegevens doorgegeven om de prijs te claimen. Ze stelde voor
dat ik eventueel wel met haar naar Las Vegas kon gaan, zonder Li Jen dan, als zij de prijs claimt :-) We zullen wel zien.
En dat allemaal gebeurd op minder dan een half uur tijd. Ondertussen is Li Jen al terug thuisgekomen, heb ik hem van het 'goede' nieuws met staartje op de hoogte gebracht, en ben ik op volle toeren live verslag aan het uitbrengen.

Goh, noem het een voorgevoel, ook al zijn we de prijs misgelopen door onze 'alien' status, toch vind ik dat we veel geluk hebben. Al geven we het geluk nu even door. En zo is de week hier ook begonnen, met een vibe van 'geluk'. Verschillende kleine dingen die deze week niets dan goed nieuws brachten, onverwachte leuke wendingen. Voel me op dit moment echt wel gezegend :-)).

No comments: