Sunday, November 11, 2007

Intermezzo

Nog net geen middernacht, nu ik dit nieuw bericht begin. Op het uiterste ogenblik dat ik deze woorden intik, zal zondag nog 3 minuten duren... Tegen het einde van mijn verhaal zal het alweer maandag zijn. Li Jen is al gaan slapen, want morgen weer vroeg naar werk. In Belgiƫ zijn de meesten op dit uiterste ogenblik al op hun werk, of op weg naar werk, of overslapen ;-). Best wel vreemd, dat men aan de ene kant van de wereld in bed gaat kruipen, nagenietend van een al dan niet geslaagd weekend, terwijl men aan de andere kant al aan de zoveelste maandag begonnen is... Klokslag middernacht... het begin van een nieuwe week : onze 8ste week in de US.

De rest van vorige week - donderdag en vrijdag - ben ik praktisch gans de tijd bezig geweest met het updaten van onze webalbum. En ik ben er nog niet mee rond ! Steekt veel meer tijd in dan je op eerste zicht zou denken. Vooral omdat je vaak en lang blijft stilstaan bij sommige exemplaren en weer afdwaalt .... Heel veel fijne momenten teruggevonden, van ons en onze vrienden, onze familie. Al van kleins af ben ik dol op foto's kijken. Soms kon ik urenlang doorheen ons familiealbum of die van een andere bladeren en nostalgisch terugkijken naar de tijd van toen. Toen we nog kinderen waren en het leven er een pak simpeler uitzag.
Iemand zei ooit tegen mij, dat hij zelf niet graag foto's neemt, omdat hij graag vooruit kijkt in het leven en niet wil blijven hangen in het verleden.
Niet dat ik niet vooruit wil in het leven, maar ik dwaal graag af naar de momenten die terug mooie herinneringen oproepen. Ook al is het leven niet altijd rozegeur en maneschijn, "that's life", ook al kan eenieder wel om een of andere reden niet graag terugkijken... Maar voor mij kan ik niet verder zonder heel die emotionele bagage aan positieve momenten. Ze voeden dagelijks mijn moed om vooruit te geraken, om verder te gaan. Ze geven betekenis aan mijn bestaan, een reden om er te zijn, waarom ik hier leef... Hmmm, misschien wel een beetje te filosofisch gezwans zo op een zondag- op maandagnacht, maar het kwam zo even in me op...

No comments: