Monday, November 19, 2007

Week 9 : Nieuwe vooruitzichten

Wauw! Alweer een nieuwe week. Een vriend van ons in België heeft een oproep gedaan om mee te doen aan de Antwerp Aflossingsmarathon in april volgend jaar, waarop een aantal enthousiaste vrienden van ons gereageerd hebben. Sigh. Heb echt wel zin om mee te doen, maar zit nog altijd aan de andere kant van de Oceaan. Niet dat ik sportief ben aangelegd. Zeg al honderd keren tegen mijzelf om een keer een baantje te gaan zwemmen in het zwembad van het complex, of een keertje aan fitness te doen, aangezien dat mee in de huurprijs van het appartement is inbegrepen. Eigenlijk zou ik wat meer aan sport moeten doen, maar ik geraak mij luie stoel niet uit, met uitzondering van uren en uren te stappen en wat rond te fietsen op onze plooifiets. Mijn vingers zijn ondertussen wel getraind om ellenlange mails en blogtekst te schrijven. Dat is toch ook 'exercising', niet ;-p.

Vorig weekend was terug een rustig weekend geweest. Zaterdag de gewoonlijke boodschappen voor ons huishouden en ook een STOFZUIGER gekocht !! Yippie hey ! Eindelijk een keertje ons tapijt ontdoen van het pluis dat zich een beetje overal aan het opstapelen is. En zondag hebben we een lazy Sunday gedaan in downtown Palo Alto en Shopping center. Beetje rondgekuierd onder een voor deze periode van het jaar toch wel aangenaam warme najaarszon. Niets gekocht maar wel een hele grote boekenwinkel gevonden en daar wat rondgeneusd in de reis- en kookboeken. Hmmmm... Li Jen en ik dromen ervan om nog naar zoveel plekken op deze wereld te gaan... Tja, wie niet he?
Deze week belooft toch een iets interessantere week te worden dan anders. Woensdag is er geen avondles en donderdag is het Thanksgiving in de US. Li Jen heeft dan vanaf donderdag verlengd weekend. We plannen een korte city trip naar Los Angeles, benieuwd hoe het daar gaat zijn. Waarschijnlijk een stukje warmer dan hier.
En volgende week komt een expat vriend van ons vanuit de Eastcoast overvliegen voor een weekje werk in Sunnyvale, dus gaan we zeker afspreken. Ik kijk er echt naar uit om terug met iemand af te spreken, 'op café' gaan, hoewel hij beweert dat dit niet echt bestaat in de States. En zoals het er nu uitziet, zal ik waarschijnlijk rond Pasen voor een week terug naar België komen.
Allemaal nieuwe vooruitzichten waar ik echt naar uitkijk. En ondertussen heb ik nog altijd mijn dagelijkse absurde obsessies op het internet - want nog geen tv, passie voor een nieuwe taal en mijn opruimwoede die ik straks ga botvieren met mijn eerste rondje stofzuigen ! De tijd zal vooruitvliegen.

No comments: