Monday, October 22, 2007

... een maandje geleden in België....

Ondertussen beginnen we al aan onze 5de week in California. Wauw, is het al zolang dat we België verlaten hebben? Gewenning begint al een beetje op te treden en het gevoel dat tijd zo snel is gevlogen. We hebben dan tot nog toe ook geen moment stilgezeten, met uitzondering van de lange uren in het openbaar vervoer bij gebrek aan autootje ;)
Deze week b
elooft een warme week te worden in deze streek. Gisteren was het al 25° en vandaag voorspellen ze 27° en de rest van de week beetje gelijkaardig. Benieuwd of ik naar buiten ga vandaag... Ben aan het wachten op mijn eerste brood uit de broodmachine die we dit weekend voor een koopje op de kop hebben kunnen tikken bij Macy's... Het ruikt hier momenteel heel erg naar ons huisje in de Van Rodestraat in Kessel-Lo. Hmmm.... de geur van lekker vers brood !! Het brood hier in de US is vaak van dat zoet industrieel brood in plastieken zakjes. Er zijn geen dagelijkse verse bakkers hier, en als er al vers brood bestaat, is dat in een "delicatessen"-bakker waar je 2$ voor 1 verse croissant betaalt ! Ondertussen is mijn allereerste broodcreatie uit de oven !! JIPPIEHEY !


Beetje aan het terugdenken aan onze laatste weken in België. Die waren echt super HECTISCH met zeer weinig uren slaap, vooral de allerlaatste. Hoewel we nog ongelooflijk veel moesten regelen, hebben we geprobeerd nog hier en daar af te spreken of binnen te springen, in de mate van het mogelijke, om van iedereen een beetje afscheid te nemen...
Hieronder in kort samengevat hoe de laatste weken waren verlopen (voor degenen die GEEN PROZA-LEZERS zijn, raad ik aan om enkel de links aan te klikken voor leuke beeldjes en videootjes ;))

... 2 WEKEN VOOR VERTREK ...


De meeste grote meubels werden 2 weken voor het grote vertek (zondag 08/09/07) weggevoerd met een grote verhuiswagen, die Helen en Kris (en de kleine Cécile natuurlijk) voor ons hebben kunnen regelen... Die dag hebben we de meubels op 4 verschillende locaties gedropt : Kessel-Lo, Gent, Deurne en als laatst bij moeder LT in Antwerpen. Na een dag van lang rijden, op en neer zeulen van onze meubels, konden we uiteindelijk uitrusten en genieten van een lekkere maaltijd bij moeder LT...
Hierbij nog eens een dikke MERCI aan Helen, Kris en Cécile !!

Ondertussen campeerden we nog een 2-tal weekjes met een minimum aan meubels in ons huisje en sliepen we op de grond, eerst nog met matras en dekbed, de laatste week op harde planken en in slaapzakken. Gelukkig hebben we toen niet veel geslapen en bespaarden we onszelf wat rugklachten ;)

... 1 WEEK VOOR VERTREK ...
  • vrijdag 14/09/07 : Ik herinner me niet zo goed meer wat we die dag allemaal hebben gedaan... alleszins was onze wagen weer volgeladen met kleine spullen voor het verhuis en het aangenaamste van de dag was alleszins in de avond naar Antwerpen rijden richting Wai Keung, waar we onze voorraad alcohol gingen afzetten en bovendien ging Wai Keung (en Willy ;)) voor ons een lekker avondmaaltje koken. We konden na een drukke week achterover zitten in de zetels, genieten van een wijntje, en ik denk dat we ook hebben zitten zingen, als voorbereiding op wat ons nog te wachten stond volgende avond, gnegnegne... Het was een lekkere pasta! en ook een aangename one-man-show in de avond... (Opmerking commentaar filmpje : met uitzondering van filmpjes op youtube zetten, spreek ik meestal de waarheid ;)) Het was een hele plezante avond bij Wai Keung en even liet ik me bijna overhalen om naar de Asian Party van die dag te gaan... maar we zijn braaf tegen en uur of 3u naar huis gegaan...
  • zaterdag 15/09/07 :
    • Vroeg om 8u in de ochtend in kapsalon Zen Hair, bij schoonzus Lai King om ons haar voor de allerlaatste keer door haar onder handen te laten nemen. Tegen een uur of 9, kwamen "de jongens" (WK, Willy, Alan) voor hun totale hair make-over... dit ter ondersteuning van hun zangperformance wat later op de avond... Het resultaat was zoals verwacht verbluffend!! Lai King is echt een natuurtalent wat knippen betreft !
    • Iedereen mooi geknipt en lekker van de koffie en ontbijt genipt, moesten LJ en ik nog naar een werf rijden om deze op te leveren. Dan tegen de middag gaan 'dimsummen' met een aantal collega's van LJ en rondleiding in Chinese supermarkt, Amerikaanse $'s inwisselen (waar ik ter plaatse op de stoel in slaap viel), en dan ons klaarmaken om naar Wai Keung te gaan waar de groep zich heeft verzamelt voor onze allereerste ....
    • ... karaoke-night !! Het was om nacht om nooit te vergeten. Bijna iedereen was aanwezig en zette er zijn beste stembanden voor... Wij zijn gezegend met zo'n groep van goed gekke vrienden om ons heen. Bedankt iedereen nog, voor de mooie taart en het afscheidscadeau, bedankt voor de mooie liedjes ! Ik geniet nog altijd na als ik naar de foto's en video's kijk... hmmm.... altijd wel grappig hoe gek we kunnen doen in bepaalde omstandigheden van euforie ;))... Uiteindelijk hebben we WEER een nieuw record gevestigd van onafgebroken feesten en drinken (en zingen)... De laatste foto was genomen iets na 7u. Denk dat wij rond 8u bij WK zijn gaan slapen om tegen 9u terug wakker te worden voor het volgende programma...
  • zondag 16/09/07 :
    • ... van de karaoke-ochtend naar 1 uurtjes slaap bij Wai Keung, omdat we om 9.30u de volgende ochtend een sauna-spa kuur hadden geboekt bij Aquatis in Deurne. Met kleine oogjes, maar met een gelukzalig, bijna surrealistisch gevoel lieten wij ons verwennen in het warm bubbelbad, privé-zwembad met ontbijt en sauna gedurende twee uurtjes. Bij deze willen we Tseng-Sing nog bedanken voor deze cadeaubon, die ons enorm deugd heeft op zo'n vroege uurtjes !! Daarna terug naar Leuven gereden, maar toch een pitstop langs de autosnelweg gemaakt om in de auto wat te slapen. De oogjes werden te zwaar !
    • Die avond kregen we de eerste kandidaat-koper van onze fiësta over de vloer. De koop werd na een beetje onderhandeling gesloten, met een beetje pijn in het hart... maar we gingen haar nog houden tot en met vrijdag...
  • maandag 17/09/07 : Na het intense voorbije weekend, probeerden we terug een beetje in het ritme van een normale dag te komen. We hadden nog 5 dagen om alles geregeld te krijgen, voornamelijk veel administratie en het inpakken van onze spullen om met Fed-ex op te sturen. In de avond nog in Leuven afgesproken om te eten met Chef Wai Ling van restaurant China in Geel, en Joyce en van hen ook afscheid genomen. Bedankt voor mijn nieuwe brilglazen he !
  • dinsdag 18/09/07 : In de ochtend ons autootje volgeladen met spullen om te verhuizen en ook langs Zaventem gegaan, omdat de Fedex-verhuisdozen die we besteld hadden, nog altijd niet toekwamen. Onze spullen gedropt bij moeder LT en daarna richting Rotterdam. We moesten die dag genoodzaakt naar Rotterdam omdat we nog een bescherm-amulet moesten gaan halen voor ons vertrek en verblijf in de US... iets waar we niet onderuit kunnen omwille van het geloof van mijn moeder in de Chinese Guan Ying. Moeder zou niet op beide oren kunnen slapen, als we die amulet niet mee hadden... Die dag dus eigenlijk niets kunnen doen, maar we waren wel supervermoeid omdat we de laatste dagen te weinig sliepen. Tegen de avond hebben we afgesproken met onze vrienden uit Den Haag bij Purcy en Robert, afgesloten met een avondje lekker Surinaams afhaaleten van Kiem Foei !! Yummie LEVE BAKA BANA MET PINDASAUS !

  • woensdag 19/09/07 : We hebben toen de ganse dag verder opgeruimd en dingen zitten regelen voor ons verhuis. Kan Yeung, Wing Yin en vader Man zijn toen in de avond nog wat meubels komen halen met de remorque. Het enige wat ik nog weet van die dag is dat Li Jen toen lekkere risotto met champignon heeft gemaakt en dat we weer laat hebben doorgewerkt (en dat de plankenvloer van onze slaapkamer toch wel hard was om op te slapen...)
  • donderdag 20/09/07 : Die dag was een hectische dag. Aangezien we de volgende avond het huis al moesten ontruimen en de volgende nacht eigenlijk al gingen vertrekken... Schoonbroer Nico is in de ochtend nog met de remorque langsgekomen om onze 10 verhuisdozen mee te vervoeren met Fedex in Zaventem. De rest van de dag hebben we de spullen klaargezet voor de definitieve ronde "verhuis" in de avond, met Wai Keung, Alan en Chun Kit (bedankt nog hé mannen!) en onze Fiësta. Het was wel eventjes paniek toen iedereen zei toen we nog veel spullen hadden liggen die zeker nog 2 auto's in beslag gingen nemen na hun ronde... Maar dat gingen we dan nog wel zien. Met 4 auto's op een rijtje van Leuven naar Antwerpen en in Zen Hair en een deel bij moeder LT alles uitgeladen om dan nog eens een keertje bij Wai Keung gaan zitten. Willy was ons daar aan het opwachten : hij ging ene hele grote pot "gong chai mien" maken met "wonton"... uiteindelijk was het weer veel te veel MAAR WEL SUPER GEZELLIG !! Laat in de nacht zijn LJ en ik doorgereden richting Leuven terug, nog even langs Orca om de sleutels van het bureau achter te laten en mijn bestanden uit te kuisen van de pc van het werk. Daarna terug naar huisje en tot vroeg in de ochtend opgeruimd, 1 of 2 uurtjes geslapen...
  • vrijdag 21/09/07 :
    • THE FINAL MOVING DAY!! Onze laatste 2 verhuisdozen ingepakt om in Zaventem te laten opsturen. Terwijl Li Jen naar het stort en de kringloopwinkel ging, ben ik het huis beginnen kuisen. Het was KEIHARD werken tegen de klok in. Tegen de late middag kwam papa LJ onze omgevallen dennenboom omhakken en om LJ te vergezellen bij het brengen van onze Fiësta naar de nieuwe eigenaars... Bij nader inzien, heb ik niet eens degelijk afscheid genomen van ons autootje. Alles ging ZO HARD, die laatste uren. Ondertussen kwam Alan in Leuven aan en hebben we de laatste spullen in zijn wagen ingeladen. Tegen de avond was het huis definitief leeg. Ik legde de sleutels aan de trap voor de beheerder en de nieuwe huurders en deed de deur achter mij dicht. Het was een vreemd gevoel, om zo weg te gaan... Ik besefte nog niet dat ik hier een tijdje niet ging terugkomen en alles achter ons liet...
    • Alan heeft me uiteindelijk afgezet bij mijn moeder in Ekeren, terwijl LJ en mijn schoonvader nog in de file van Brussel zaten. Daar nog onze koffers ingepakt, maar ik was op van de zenuwen, schrik dat we iets vergeten waren mee te nemen. Tegen een uur of 21, vertrokken we naar Antwerpen om daar met de familie Choi en Chan nog een laatste avondmaal te eten. Het was fijn om nog eens samen te zitten voor een laatste keer. Van Lai Mei en Tsen Pond afscheid genomen omdat zei niet mee gingen naar de luchthaven. De ouders zijn daarna terug naar huis om wat te rusten.
  • zaterdag (ochtend) 22/09/07 : Li Jen en ik hebben besloten om de nacht wakker te blijven bij Wai Keung en door te brengen onder onze groep van vrienden. Het was fijn om even niet aan ons vertrek te denken, rustig en relaxed te zitten, babbelen, de laatste flessen champagne te ontkurken en de filmpjes van de karaoke nog te bekijken. Tijd vloog ongelooflijk. Maar we hebben er echt van genoten, van die laatste uren in België !! Om 3u vertrok de colonne naar Zaventem waar iedereen ging afspreken. Iedereen was best wel moe, denk ik, maar de spirit zat er nog heel goed in met Willy's "Las Palmas"-grapjes. Om 5.30u was het tijd om naar de gate te gaan. We namen afscheid van iedereen. SNIF. LJ heeft zich de hele tijd sterk gehouden, en ik ook. Tot het moment dat ik achter de gate en iedereen achter het glas zag, begon het plots tot me door te dringen. Mijn hart klopte in mijn keel en kreeg het benauwd, tranen schoten in mijn ogen, maar ik kon er nog net een "saranghee" van afbrengen :)) We hebben allemaal met een glimlach en mooie herinneringen afscheid van elkaar kunnen nemen...

No comments: